Inovatívny charakter projektu SKHU4CULTURE – Netradičnou cestou prispieť k rozvoju štyroch destinácií spočíval v spoločnej iniciatíve partnerov, ktorí sa rozhodli o tradičnú formu propagácie, realizovanú netradičnou formou. Účelom spoločnej iniciatívy bolo zaujať obyvateľov a priniesť novú formu propagácie, netradičného spojenia hudby a obrazu.
Projekt predstavuje inovatívnu formu propagácie
Projektoví partneri hľadali spôsob ako zaujať čo najväčšiu masu ľudí a to pútavým obsahom, ktorý bude netradične spracovaný. V minulosti mali obyvatelia problém s nedostatkom informácií o možnostiach, ktoré prihraničné regióny ponúkali z pohľadu jednodňových výletov. Situácia sa na trhu zmenila a v súčasnosti, a to aj vďaka programom cezhraničnej spolupráce, vzniklo množstvo brožúr a publikácií, ktoré sú dostupné v mestských informačných a turistických centrách. Napriek presýtenosti trhu, brožúrky obyvateľov dostatočne neoslovujú – len málo návštevníkov zavíta do mestských informačných a turistických centier. Preto bolo potrebné nájsť nový spôsob. Potenciál videli projektoví partneri práve v tvorbe audiovizuálnych nástrojov, predstavujúcich novú kreatívnu formu spolupráce medzi maďarskou hudbou a slovenským obrazom. Vytvorený obsah – film – by bol ľahko šíriteľný a mal by zdôrazniť práve autenticitu a históriu cezhraničného územia.
Pri realizácii projektu sa stretli na jednej strane skúsenosti z filmovej produkcie slovenského partnera a na starne druhej boli doplnené o hudobnú produkciu uznávaných hudobníkov z mesta Eger, s cieľom vytvoriť audiovizuálny nástroj s unikátnym príbehom, ktorý má zdôrazniť práve autenticitu vybraných destinácií.
Umenie, ktoré pomáha cestovnému ruchu…
Už na začiatku implementácie projektu sa partneri dohodli, že hudobná produkcia k filmu bude vytváraná až na základe obrazu a pocitu umelcov, pričom v sebe bude niesť autentické prvky histórie daného priestoru a miesta. Prvky klasickej hudby budú doplnené o jazzové a popové formácie. Obaja partneri spolu pravidelne komunikovali počas celého obdobia projektu, ale zároveň mali umelci na oboch stranách voľnú ruku pri nakrúcaní aj komponovaní.
Počas projektu sa kládol dôraz nato, že projekt má priniesť inovatívnu audiovizuálnu propagáciu, ktorá má za cieľ zlepšiť aktuálny súbor dostupných propagačných materiálov a podporiť záujem obyvateľov o návštevu vybraných turistických destinácií. Cezhraničný charakter sa odrážal na vytvorení audiovizuálnych diel v oboch projektových jazykoch.